Projektleder med flair for kommunikation til IT Operations

Brænder du for IT, kommunikation og projektledelse? Vil du være bindeleddet mellem IT, forretning og brugere – og spille en central rolle i en organisation i vækst? Så er du måske vores nye kollega i IT Operations hos EIFO. 


Dit nye team

Du bliver en del af IT Operations, som består af 12 specialister med forskellige kompetencer og ansvarsområder. Teamet leverer effektiv og rettidig support på tværs af IT-landskabet – fra PC’er og mobiler til systemer og applikationer. 

Vi er en del af Finance & Digitalisation, der samler stabsfunktioner som Finance, People & Culture og IT i EIFO. 

Du vil referere til Head of IT Operations.


Dine ansvarsområder 

Du bliver en nøgleperson i IT Operations med ansvar for at drive og koordinere en bred vifte af opgaver, der spænder fra kommunikation og projektledelse til facilitering og sikkerhedsrapportering. Rollen er alsidig og kræver både struktur, overblik og stærke samarbejdsevner. 

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte: 

Kommunikation og formidling

  • Producere målrettet materiale til interne møder, workshops og ledelsesfora (bl.a. præsentationer, business cases, orienteringsmateriale mv. af både strategisk og ikke-strategisk karakter og i samarbejde med Head of Operations eller andre stakeholders) 
  • Planlægge og udføre kommunikationsindsatser/-kampagner i forbindelse med IT-projekter, onboarding, drift og krisesituationer både internt i afdelingen såvel som på tværs af forretningen 
  • Vedligeholde indhold på intranet, hjælpesider og guides samt kommunikere via Viva Engage og Teams i forbindelse med tiltag, orienteringer og lignende. 
  • Løbende udarbejdelse af nyheder og artikler i forbindelse med både vidensdeling, orienteringer og læring. 
  • Udarbejde, koordinere og producere diverse kommunikationsprodukter i samarbejde med Kommunikationsafdelingen eller leverandører. 
  • Understøtte Head of Operations med diverse strategiske og kommunikative opgaver 


Projektledelse

  • Lede, koordinere og drive små og mellemstore IT-projekter som fx datacenterflytning, IAM, AD-oprydning, Power Platform og diverse tekniske implementeringer/opgraderinger. 
  • Sikre overblik over dagligdagsopgaver, projekter og initiativer, følge op på igangværende projekter samt skabe overblik/forberede til kommende projekter. 
  • Sikre fremdrift og kvalitet i alle opgaver lige fra projekter til kommunikationsprodukter – og bringe projekter tilbage “on track” ved behov.  
  • Er klar på at planlægge diverse både faglige og ikke-faglige arrangementer i afdelingen og på tværs af forretningen 


Facilitering og struktur

  • Planlægge og facilitering af afdelingsmøder, workshops og arrangementer – både internt og på tværs af afdelinger.  
  • Udvikle og styre afdelingens årshjul og strategidage. 
  • Koordinere awareness-kampagner inden for cybersikkerhed og samarbejd med interne og eksterne aktører. 
  • Afholde statusmøder og tjek-ins med teamet i forbindelse med opgaver og projekter. 
  • Løse ad hoc-opgaver, som ikke ligger hos teknikerne såsom planlægning af arrangementer, tekstopgaver, leverandørbesøg mv.   


Din profil

Vi søger en, som brænder for struktur, er proaktiv og har stærke kommunikative og organisatoriske evner. Du har erfaring med projektledelse, kommunikation (gerne IT-kommunikation, men det er ikke et krav), og som trives i en rolle med mange kontakt- og snitflader i forbindelse med både opgaver og stakeholders. 

Vi forestiller os, at du: 

  • Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og minimum 2-4 års erfaring fra en lignende rolle. 
  • Har forståelse for organisation og arbejdsgange på tværs af en forretning. 
  • Er vant til at arbejde med præsentationer og formidling af komplekse emner. 
  • Er systematisk, engageret og tager ejerskab over dine opgaver. 
  • Trives i et miljø med mange bolde i luften og formår at skabe struktur og fremdrift – også når tingene går stærkt. 
  • Det er ikke et krav, men det kan være en fordel, at du har god forståelse for IT-drift.  


Det får du hos os 

Du bliver en del af en organisation med et stærkt formål og høj faglighed. Du får mulighed for at sætte retning, drive forandring og skabe synlige resultater – sammen med dygtige og engagerede kolleger.  

Vi tilbyder bl.a.:  

  • En levende afdeling med højt humør, humor og finder glæde i dyrke kollegaskabet  
  • Et fagligt miljø med plads til udvikling 
  • En kultur præget af samarbejde, tillid og tværfaglighed  
  • Gode rammer for fleksibilitet og balance i hverdagen  
  • Attraktive løn- og ansættelsesvilkår i en statslig organisation  


Klar til at tage næste skridt?  

Så upload din ansøgning samt dit CV via linket snarest muligt og senest den 24. september 2025. Der indkaldes alt andet lige til samtaler efter ansøgningsfristen. 
 
Vi gør opmærksom på, at der anvendes assessments i rekrutteringsprocessen samtidig med, at vi indhenter referencer i slutningen af processen efter aftale. Ligeledes indhenter vi straffeattest ifm. ansættelse.   
 
EIFO opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.  
 
Vi ser frem til at høre fra dig!  


Om Danmarks Eksport- og Investeringsfond  
 
Danmarks Eksport- og Investeringsfond (EIFO) er Danmarks erhvervs- og investeringsbank. Vores ejer er den danske stat og Erhvervsministeriet, og vores formål er at give danske virksomheder adgang til risikovillig kapital, så de kan indfri deres ambitioner og skabe innovation og vækst til gavn for vores samfund. Vi finansierer virksomheder i alle brancher over hele Danmark – fra deres spæde start gennem vækstfasen til rejsen ud på de globale markeder og mod en eventuel børsnotering.  
 
Vi har et samlet forretningsomfang på omkring 170 mia. kr. og ca. 470 medarbejdere.  

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Del på Google Plus Udskriv Tip en ven
Kontaktperson:
Jan Børresen Head of It Services & Cyber Security [email protected] +45 40 26 24 28
Frist:
Jobområde: Data & Digitalisation
Stillingstype: Fuldtid
Danmarks Eksport- og Investeringsfond
Haifagade 3, 2150 Nordhavn
Telefon: 70 28 60 50